Premiär för Dalavokal i Falun 13-14 okt

DalaVokal_header.jpg

Dalavokal, vissektionens helg för folksång i Falun, startar 13 oktober kl 18:00 Falu fest och mötens lokaler på Hyttgatan 28 i Falun och fortsätter på Kulturhuset Tio14 under lördagen. Temat för helgen, sången som förmedlar berättelser, löper som en röd tråd genom workshop, seminarium och konsert.

Årets huvudartister är Malin Foxdal och Magnus Zetterlund har spelat tillsammans sedan 2009 och har genom åren jobbat mycket och framgångsrikt med mötet mellan folkmusiken och berättandet. Under dagen berättar de personligt om sina erfarenheter och bjuder på musik från sin stora och brokiga repertoar på två röster, gitarr och oktavmandolin. Malin Foxdal Trio, där förutom Magnus även Anders Nygårds ingår, har tidigare gjort föreställningen Brorslotten och är just nu aktuell med musikteatern På andra sidan Swede Hollow, som har urpremiär på Dalateatern 8 november.

Program fredag Ta med en sång och sköna skor - fri entré!
18:00 Visstuga
20:00 Balladdans

Program lördag
10:00 Berätta Förmedla Gestalta - workshop/masterclass med Malin Foxdal och Magnus Zetterlund
14:00 Kontext och berättelse i sångtexter - seminarium med Lissman Gunnar Turesson
17:00 Konsert med Malin Foxdal och Magnus Zetterlund
19:00 Öppen scen & Trall till dans

Entré för hela dagen, inklusive konsert: 180 kr (studerande 100 kr) Köp biljett här!

Anmäl dig till workshop/masterclass här!

Vill du sjunga på Öppen scen eller tralla till dans? Anmäl dig till Gunnar på telefon 070-359 98 68.

Välkomna önskar Dalarnas spelmansförbunds vissektion tillsammans med Folkmusikens hus och Studieförbundet Bilda Mitt.

Magnus Zetterlund och Malin Foxdal