Lyssna på Spelmanspodden!

Spelmanspodden_red-250x288.png

Dalarnas spelmansförbund och Folkmusikens hus är mycket stolta och glada att presentera vårt första avsnitt av Spelmanspodden, en podcast för dig som är intresserad av folkmusik i allmänhet och låtspel och vissång i synnerhet. Du kan hitta podden t ex via din Podcast-app på telefonen eller på poddens egna hemsida.

I det första avsnittet berättar Sofia Sandén om tankarna med podden, Lyset i forsen spelar och berättar om sin nya CD, därefter en nyinspelad konsert med Far och son, Pers Hans och Pers Alexander Olsson tillsammans med Hans och Olof Kennemark.

Lyset i forsens skivsläpp är en av godbitarna i första avsnittet. Foto: Torbjörn Ivarsson

Just nu produceras nästa avsnitt som kommer i februari och sedan följer finalen i mars. Efter det finns inget bestämt men när vi fick höra januariavsnittet väcks hungern efter många, många fler... Men precis som när Piff och Puff ska berätta om julgranen på julafton (och detta känns verkligen som julafton) - varför försöka berätta när vi kan visa er!? Här är länken till SPELMANSPODDEN!

Vi önskar er många härliga timmar med god musik och intressanta samtal!