Läger för UngtFolk 8-9 april

Välkommen på läger 8-9 april!

En av de mest uppskattade aktiviteterna inom UngtFolk är lägret på Stiftsgården i Rättvik. Här blandas intensiva spelpass med god mat, lek och korvgrillning. Under två dagar får vi träffa spelsugna lärare och allt avslutas med en konsert i kapellet innan man åker hem med kappsäcken proppfull med nya låtar.

HRD - Hans-Ers, Rutanen & Dillner

I år kommer du som deltagare att träffa HRD - Hans-Ers, Rutanen & Dillner (tidigare kända under namnet Triplex) ett av Sveriges starkast lysande unga folkmusikband. Jerker, Eemil (Ja, han stavar med två ee!) och Petrus kommer bjuda på några av sina favoritlåtar. HRD har bland annat utsetts till Årets Unga Folkmusikband 2014 och juryn sa så här om bandet: ”Tre personliga och skickliga instrumentalister, som i mäktigt och klangfullt samspel förmedlar sin musik i en färgsprakande helhet. [Triplex] älskar sin publik. Publiken älskar [Triplex].”

Lägret riktar sig till dig som är 8-18 år och kostar 500 kr om du är medlem i Dalarnas spelmansförbund och 700 kr om du inte är det. Vill du bli medlem så kostar det 75 kr upp till 16 år och 150 kr om du är äldre. Här kan du bli medlem: Bli medlem

I avgiften för lägret ingår mat, boende och undervisning. Vi bor i våningssäng i Stiftsgårdens fina lägergård och man får ta med sig egna lakan och handduk.

Anmäl dig senast 1 mars till jon.holmen@folkmusikenshus.se