350 spelmän hittills anmälda till Höststämman i Sälen - "Låtar på Gränsen"

_F4P5180.jpg

Över 350 spelmän har hittills anmält sig till "Låtar på Gränsen" den 23 - 25 september. Funderar du och ditt spelmanslag på att komma är det hög tid att anmäla sig!

Smått legendariska Högfjällshotellet kan erbjuda 1600 bäddar i såväl hotellrum som lägenheter och möjligheterna till utbrett samspel är stora då det enbart kommer att vara spelmän på anläggningen.

Stämman som äger rum den 23 - 25 september 2016 kommer att gå under namnet ”Låtar på gränsen” och anspelar förstås på Sälens geografiska placering nära den norska gränsen. På andra sidan kölen, finns trakter med mycket folkmusiker som verkar i en stark och levande tradition. Vi kommer att bjuda in dessa till vår stämma på fjället. Tanken är att detta blir en mötesplats över gränsen med spelmän från Dalarna, Hedmark, Rörostrakten, Lillehammer och Gudbrandsdalen.

Vi kommer att få uppleva en helg med trevlig norsk-svensk samvaro, kurser, vandring, konserter, allspel, buskspel samt boende och mat i toppklass. Allt inringat av vårt lands sydligaste fjällvärld i vacker höstskrud.

Här kan du se programmet för helgen!

Det finns möjlighet att åka buss från Stockholm eller Falun, tur och retur, till priset 600 kr respektive 300 kr. Här kan du läsa mer om hur du bokar.

Boende/mat: (priser för medlemmar i Dalarnas Spelmansförbund inkl moms. Icke-medlemmar +10%)

Lägenhet

·         6-bädds lägenhet med självhushåll                            1190 kr/lägenhet för två nätter

·         Linneset inkl handdukar                                                                                     175 kr/set

·         Avresestädning                                                                                         950 kr/lägenhet

Hotellrum

Boende på hotellet med del i dubbelrum inkl frukost850 kr/person för två nätter

Måltider

Middag fredag: Pytt i panna med stekt ägg och rödbetor, exkl dryck                 120 kr/person

Lunch lördag: Husman inkl måltidsdryck                                                                      100 kr/person

Middag lördag: Grillbuffé med tillbehör exkl dryck                                                    220 kr/person

Frukostbuffé lördag och söndag (ingår i hotellboendet)                                         100 kr/person

(Hotellet har kapacitet för 220 boende gäster. Lägenheter för ca 1400 boende gäster.)

------------------------------------------------

Frågor/info

Anders Bjernulf har tagit på sig att agera projektledare för Sälenstämman och svarar gärna på era frågor.

Mobil: +46-70-23 795 00

E-mail: ab@desabnorden.se

Bokning

Sälens Högfjällshotell

info@hogis.se

------------------------------------------------

Varmt välkomna till höststämman “Låtar på gränsen”!

Pontus Selderman

Ordförande Dalarnas Spelmansförbund