Bingsjö 360 & Det Stora Allspelet 2020

Bingsjöstämman inträffar alltid första onsdagen i juli. I år i form av evenemanget Bingsjö 360°: Det blir livesändning från Folkmusikens Hus kl 15-16 och därefter släpps 360°-filmen som spelades in 2019. Denna film kommer också innehålla minnen från tidigare år, men med det behöver vi er hjälp!. Gå gärna in på Facebooksidan Bingsjö 360° och dela med dig av dina Bingsjöminnen. https://www.facebook.com/events/2647425535578966/

Dela gärna med dig av en berättelse som videoklipp, eller kanske har du redan något redan filmat från en tidigare stämma. Kanske en bild? Eller spela en låt? Kanske vill du hälsa till någon speciell som du brukar träffa i Bingsjö? Ord och bild är ditt.

Som vi brukar säga, tillsammans gör vi Bingsjöstämman till vad den är. Nu har du chansen att bidra till årets webb-event.

Gör ett inlägg på event-sidan och låt andra ta del av ditt minne. En del av det som läggs upp kan komma med i webbsändningen den 1:a juli.”

Ett evenemang som pågår just nu är Det stora Allspelet 2020. “Kan vi inte komma till allspelet så får allspelet komma till oss!”

Spela in eller dansa ditt bidrag till Äppelbo gånglåt samt Böl-Olles schottis senast midsommarafton (19/6). Mer information om hur du går till väga finner du på Facebooksidan Det stora allspelet 2020 https://www.facebook.com/events/872258909846468/ eller klicka in på http://www.detstoraallspelet2020.se/